السبت، 10 ديسمبر 2011

تأكيدا لما انفردت به اسيوط دوت كوم..البرعي يوقف التعامل مع ائتلاف العاملين بديوان عام محافظة اسيوط

اخبار اسيوط 10 ديسمبر 2011

أسيوط دوت كوم-محمد أشرف

تأكيدا لما انفردت به اسيوط دوت كوم قبل يومين،وتناقلته مواقع ومنتديات على الانترنت، حول ازمة ائتلاف العاملين بالديوان العام باسيوط،ورفض جموع العاملين بالديوان تمثيل اعضاء الائتلاف لهم، 
وكشفت مصادر داخل المحافظة ان اللواء السيد البرعي قرر وقف التعامل مع اعضاء الائتلاف الستة ،واصدار قرار يوزع على الجهات الحكومية داخل المحافظة بوقف التعامل معهم، استجابة لطلب اغلبية العاملين.

حيث تردد ان الائتلاف يتعامل بإعتباره نائبا عن جموع الموظفين ، وهو ما يخالف الحقيقة، ما دفع بالعاملين الى جمع توقيعات وتقديم مذكرة للمحافظ بوقف التعامل معهم.

لمشاهدة الخبر الاصلي اضغط على الرابط


 

14 التعليقات:

غير معرف يقول...

للاسف ده خطط يعقوب السكرتير العام الحرامى ومديره عام الشئون الماليه ومدام فاطمه الخياط ال دائما كاذبه وتحب تكون هى وبس وده معروف عنها كانت بتوقع بين السكرتير العام السابق مع المحافظ السابق عشان تظهر نفسها والائتلاف اخذ منها هذه الصفه وشركوها فى الاضواء فى الانتخابات والسكرتير الحرامى ومديره عام الشئون الماليه مش عايزين حد يحاسبهم ولا يقلهم ماذا تفعلون وللاسف خطط يعقوب على ضرب الموظفين فى بعض وهو قاعد يتفرج وهو ال طلب من الموظفين يقوموا ويأخذوا التوقيع وطبعا طلبات يعقوب اوامر لازم تنفيذها منه لله سكرتير حرامى نصاب كفايه عليه المديره المطيعه دائما على الخطأ ساعدت سامى فوده على السرقه وحاليا بتساعد يعقوب كله ده عشان تحافظ على الكرسى اسألواعليها العزبى كان دائما يقول شوفوا غيرها دى مش فهمه حاجه بس السكرتير العام كان بالنسبه له هى منسقه الاوراق الاولى ومساعدتهم على السرقه

غير معرف يقول...

للاسف الجعله محافظ ظلمنا وظلمه اين هو من تصرفات يعقوب السكرتير العام المنافق والكذاب والمقاول الكبير لصالح نفسه ولسرقته وخاصه المشاريع والمشتريات اين هو من اداره السكرتير يعقوب مع موظفى الديوان ال وقعهم مع بعض اين المحافظ ال بتقولوا عليه من مشاكل موظفى الديوان اين المذعوم انه محافظ من السكرتير العام المحسس الناس كلها انه محافظ وليس سكرتير عام والمحافظ ده ولا حاجه فعلا له حق طالما المحافظ نايم فى العسل اهم حاجه لفه فى الشارع عشان يثبت للناس انه موجود لاكن للاسف هو ليس له وجود اسم فقط من غير فعل

غير معرف يقول...

اين انت من يعقوب السكرتير الظالم تغضي عن فساد ادارة الإسكان كذا مرة ينزلوا الموظفين للشكوي وهو ولا بعمل حاجة لان الست المديرة والحرامي علي الخراط اللي ماسك في ادارة الإسكان بيدة ولا عايز يسيبها علشان السرقة اللي في الادارة ومساعدة الس سيدة والست مديرة المالية لانها طبعاواكلاة كثير ويعني ظلملين بعض المواظفين ولا حول ولا قوة لهم وانا الفساد وصل الي التحيق والتحيق فوق نائم بسبب عضو اسمه عبد الرحمن عمر لانه بياخذ من الكعكة حته وطبعا السيد السكرتير نائم علي كل دة لية الله علم والظلم كثير

غير معرف يقول...

ا

غير معرف يقول...

اين انت من يعقوب السكرتير الظالم تغضي عن فساد ادارة الإسكان كذا مرة ينزلوا الموظفين للشكوي وهو ولا بعمل حاجة لان الست المديرة والحرامي علي الخراط اللي ماسك في ادارة الإسكان بيدة ولا عايز يسيبها علشان السرقة اللي في الادارة ومساعدة الس سيدة والست مديرة المالية لانها طبعاواكلاة كثير ويعني ظلملين بعض المواظفين ولا حول ولا قوة لهم وانا الفساد وصل الي التحيق والتحيق فوق نائم بسبب عضو اسمه عبد الرحمن عمر لانه بياخذ من الكعكة حته وطبعا السيد السكرتير نائم علي كل دة لية الله علم والظلم كثير اين انت يا سيادة الوزير شوف بلاوي ادارة الإسكان والسرقة اللي فيها وهذا للعلم للسيد الوزير وبعد كدة يبقي العلم للسيد الجنزوي والمجلس العسكري ومباحث الاموال العامة وحل بقي يامحافظ في الموضوع وربنا يقضي علي حرامي الاسكان الست امتثال والست سيدة وعلي الخراط

غير معرف يقول...

اين انت من يعقوب السكرتير الظالم تغضي عن فساد ادارة الإسكان كذا مرة ينزلوا الموظفين للشكوي وهو ولا بعمل حاجة لان الست المديرة والحرامي علي الخراط اللي ماسك في ادارة الإسكان بيدة ولا عايز يسيبها علشان السرقة اللي في الادارة ومساعدة الس سيدة والست مديرة المالية لانها طبعاواكلاة كثير ويعني ظلملين بعض المواظفين ولا حول ولا قوة لهم وانا الفساد وصل الي التحيق والتحيق فوق نائم بسبب عضو اسمه عبد الرحمن عمر لانه بياخذ من الكعكة حته وطبعا السيد السكرتير نائم علي كل دة لية الله علم والظلم كثير

غير معرف يقول...

اين انت يا محافظ اسيوط من الست مديرة الماليه الست الي قابضة مكافات من المحاجر مبلغ كبير والناس الغالبة بياخدوا( فتافيت) زيها الست الي بتوزع في الاسكان هي والست مديرة الي بيتقاضوا مبالغ كبية (هبر) وكله من تحت لتحت اما الست المديرة الجديدة ياموره ويحركها السيد (علي الخراط)و عم (يعقوب) ومحدش عارف يكلمهم اصلي (يعقوب) ماشي معاهم با ودرا ليه ضد المواظفين يمكن يكون مقسم معاهم !!!!!!!! والله اعلم قلنا ثورة ضد الفساد والرشوة وعمو(حسني ) موجود هو ورجالته زي ماهو في الاسكان يعني نعمل ايه تاني فوضنا امرنا ليك يارب ياتخدهم يا تنصفنا الواحد قرف كوسة وواصطة في كل حتة مش عارف ثورة ايه دي ثورة كوسة والله الطيب بياخد علي (قفاه) والشرير المسنود (اتفضل يا باشا) علي راي المثل (الي ليه ضهر ما يضربش علي....) ولا ايه!!
فينك يا عزبي كنت ممشيهم عل العجين ميلخبطهوش مش بطبطب عليهم وتحايلهم كنت بتديهم بالجزمة الله يرحم الجولة والعدل فين العدل الي بيتكلمه عليه؟؟

غير معرف يقول...

متتعبوش نفسكم هو خلاص اصبح فاجر ليس له كبير اشترى الناس كلها حتى موظفين الاعلام بيوصلوا له ال يبسطه لاكن اليزعله لم يعرفوة الان بس قال بيدور على المشرفين بتوع الجراج يسلام كنت فين بسرقه السيارات من المحافظه ولا قسمت معاهم ياباشا منك لله اسوء اداره ادرنك لانك سلبلى وواخد فى نفسك قلم انك فاهم كل حاجه للاسف وانت ولا حاجه والكل بيقول عليك كده بس من وراك اما امامك بيشيدوا بيك لانك مريض نفسى وعندك نقص عايز ال يفخم فيك وهما فاهمين كده مسيادتك مولف على كده ما انت خدام الست والريس عبقال ما تبقى معهم فى طره ان شاء الله وعلى يد موظفين الديوان ياغبى مسئول فى الدنيا

غير معرف يقول...

يا تري مين ورا اخفاء تحقيق ادارة من الادارات الي حاصل فيهانهب وسرقة كتييييييير يايعقوب قبض (كبش) كام؟؟؟؟؟؟ اين الحقيقة هو الست المديرة ورا اخفاء الحقيقة ل امتي الحق هيفضل مستخبي (اللهم افضحهم امام الناس والجميع)

غير معرف يقول...

نرجو من لجنة تقصي الحقائق علي المكافات ان يحكموا بالعدل
يا ريت بتاع المالية مايسمعش كلام حد
ويعمل مقارنة بين موظفين الادارة في المافات
وحسبنا الله ونعم الوكيل في كل مسؤل يسكت عن الحق

غير معرف يقول...

أرحو أن تعلموا أن الأستادة فاطمة الخياط أخلاقها تسمو على فعل الاشياء التى تحدث أحد المغرضين عنها حيث أنها معروفة للجميع بحسن الاخلاق وفعل الخير مع الجميع كما أنها نظيفة اليد ولم تسعى لمنصب ولكن المنصب هو اللى سعى إليها حيث لا يستطيع أحد أن ينكر إجتهادها فى عملها ليل ونهار إلى جانب مستوى ثقافتها العالى وتفهمها للأمور والشاهد ما يطلق علها فى جميع الأوساط بأنها سيدة بعشرة رجال

غير معرف يقول...

الى الذى ذكر أسم مدام فاطمة فى التعليقات :-
1-هلى رايتها فى المكاتب الرئيسية الا فى مسائل تخص مركز المعلومات (طبعا لا واتحداك ان تثبت غير ذلك)
2- هل رأيت أو سمعت انها كانت توقع بين السكرتير العام والمحافظ السابق (بالطبع كاذب كاذب كاذب لان السبب وببساطة المحافظ السابق كان لا يسمع أحد لا نفسه وهذا معروف عنه وكان مشهور بالقوة والحزم فكيف يسمع لكلام أحد مرئوسية)
3- بالنسبة للانتخابات - المحافظ والسكرتير العام هم الذين طلبو منها ان يساعد مركز المعلومات فى عملية الانتخابات بعد ظهور اخطاء جسيمة فى عملية الاعداد وتوزيع الكشوف - ولقد شكر المحافظ مركز المعلومات على جهوده وان تكون محافظة أسيوط احسن المحافظات التسع فى المرحلة الاولى تنظيميا
4- بالنسبة الى اتلاف الثورة أو بمعنى أصح الذين يسمو انفسهم اتلاف الثورة :-
* ما ردهم على المبلغ النقدية التى اخذوها من المحافظ الغلبان (ابراهيم حماد)
* اريد ذكر شىء واحد فقط فعلوه لمصالح هم انفسهم غير مكتسبين منه شىء ولاكن كل مافعلوه هو المطالبه بمصالحهم الشخصيه فى صورة مطالب عامه.
* بالنسبة لمشاركتهم فى الانتخابات كانت ايضا لمصالهم الشخصية لانهم بكل بساطة ضربو تعليمات تخفيض العدد الى النصف وان تكون الادارات هى المسئولة عن اختيار هذا النصف ولكن هذا لم يحدث واختارو انفسهم هم ومن يريدون بالرغم ان مديرى الادات لم يطلبو خروج بعض موظفيهم ولكن هذا الاتلاف كتب ما يريد واختار من يريد(وهذا هو السبب الرئيسى فى ان الديوان بجميع موظفيه طالبو بفك هذا الكيان المستغل صاحب المصلحة الشخصية)
هذه هى شهادتتى التى اشهد الله عليها انى لم اكذب فى حرف منها

غير معرف يقول...

طبعا ال كتبه كل ده هو فاطمه نفسها او حد من المسخراهم دى ملاك هى ديما تسعى لكل شئ عندها نقص فى نفسه ودائما تتكلم فى ال ليها فيه وال ملهاش فيه ارحمونا

غير معرف يقول...

تقولوا فاطمه الخياط رباعه العدويه ياولاد ارحمينا الكل بيتكلم من وراكى ةبيقول عليكى تحب ان تكونى فى الصوره كفايه تشكرى فى نفسك قوى اعتمادك كله على الدكتور زوجك والمسئولين عشان زوجك بيعملوكى كده بلاش نفاق وكفايه كلام لحسن هتفتحى عليكى نار كبيره اسألى ساميه حنفى وايناس وهم يقولوا لكى ماضيكى اسكتى افضل لك وللاخرين

إرسال تعليق

تنبية هام:تشكر “أسيوط دوت كوم” تفاعل جمهورها الكريم مع خدمة التعليقات، وترجوهم عدم إضافة أي تعليق يمس أو يسيء للأديان والمقدسات، أو يحمل تجريحًا أو سبًا يخدش الحياء والذوق العام للأشخاص والمؤسسات.. وستضطر الإدارة آسفةً لحذف أي تعليق يخالف هذه الضوابط.وإدارة الموقع غير مسئولة عن التعليقات المنشورة،فهى تخص كاتبها.

"ما يلفظ من قول الإ لديه رقيب عتيد"