الأحد، 3 أبريل 2011

شكوى من مواطنة تكشف عن مأساة مدينة اسيوط الجديدة

اخبار اسيوط 3 أبريل 2011 

أسيوط دوت كوم-شكاوى القراء


اولاً :- المواصلات :

 اول ماسكنت في المدنية كان الاوتوبيس بيدخل لاخر المدينة وكان مريحنا خالص  لاني انا ساكنه في  اخر مساكن الشباب ومسافة بيني وبين الموقف وفي ناس كبيرة في السن وناس تعبانه وانا عندي مشكله بسبب الموضوع ده خالص لاني بشتغل وباخد اكثر من موصله في اليوم .


لاني باشتغل في جامعة اسيوط ولكن قبل مروح الشغل بروح مدينة الاربعين علشان اودي بنتي عند والدتى ونفس المشوار وانا راجعه فتعبت خالص وانا بشتكي كمان من الحضانات الموجودة باسيوط الجديدة وياريت يجيبو ناس عندهم رحمه بالاطفال.

ثانياً :- اجرة الاوتوبيس:

حيث كانت في الاول 60 قرش  ومن فترة طويله بيقيت 75 قرش واللهي مش مشكله بس الاوتبيس يدخل للاخر المدينة  ودلوقتي بقيت الاجرة 90 قرش ليه يعني  المرتب كله بيضيع علي المواصلات واللهي انا باخد 200 جنية بعد العقد وبصرف 95 جنية مواصلات .

ثالثا :- الانارة في الشوارع :

كل الشوارع في اسكان الشباب مساكن مبارك سابقا مفهاش لمبه واحدة خاصة شارع المدرسة والمكتبه ومساكن ر- ز - د  وياريت يعملو يغيرو اللمبات ويزيدو من الاعمدة في الشوارع رجاء ضروري مخاطبة رئيس الجهاز لحل المشكلة.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

تنبية هام:تشكر “أسيوط دوت كوم” تفاعل جمهورها الكريم مع خدمة التعليقات، وترجوهم عدم إضافة أي تعليق يمس أو يسيء للأديان والمقدسات، أو يحمل تجريحًا أو سبًا يخدش الحياء والذوق العام للأشخاص والمؤسسات.. وستضطر الإدارة آسفةً لحذف أي تعليق يخالف هذه الضوابط.وإدارة الموقع غير مسئولة عن التعليقات المنشورة،فهى تخص كاتبها.

"ما يلفظ من قول الإ لديه رقيب عتيد"